Campagne ‘De bouw maak het’
Initiatienemer en organisator van de Dag van de Bouw is Bouwend Nederland, dé branchevereniging voor bouw- en infrabedrijven. Bouwend Nederland wil, door middel van de imago-campagne ‘De bouw maakt het’ laten zien hoe belangrijk de bouw is voor Nederland. De Dag van de Bouw vormt een belangrijk onderdeel van deze campagne. Het jaarlijkse evenement werd in 2022 door tienduizenden mensen bezocht verspreid over heel het land.
Een kijkje in de keuken
Tijdens de Dag van de Bouw stellen bouw- en infrabedrijven hun bouwplaatsen open voor heel Nederland. Jong en oud krijgt dan de kans om te ontdekken wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van huizen, ziekenhuizen en stations maar ook wegen, sluizen en dijken. Dit om mensen kennis te laten maken met de positieve aspecten en de maatschappelijke betekenis van de bouw en infra. Hier wil jij toch ook bij zijn?
De Dag van de Bouw biedt mooie kansen
De Dag van de Bouw biedt de mogelijkheid om bouwprojecten en bouwbedrijven te promoten, om nieuw personeel te werven en om mee te bouwen aan het imago van de sector. Bovendien zal er veel landelijke en regionale publiciteit voor de Dag van de Bouw zijn.